Ukratko, evo nekoliko informacija o tome kako radi Google algoritam:
Google algoritam – Najbitnije stvari
Autoritet domena: Google ima funkciju pod nazivom „siteAuthoriti“ uprkos činjenici da su u nekoliko navrata jasno i javno izjavili da ne koriste „autoritet domena“ kao faktor rangiranja.
Klikovi i rangiranje: Klikovi su faktor rangiranja uprkos tome što je Google saopštio da klikovi nemaju nikakve veze sa rangiranjem. Navboost (sistem koji primenjuje metrike vezane za stopu učestalosti klikova da bi uticao na rangiranje u pretrazi) ima namenski modul fokusiran u potpunosti na signale klikova, pri čemu se klikovi računaju kao glasovi. Navboost čuva informacije o klikovima za poslednjih 13 meseci i postoji od 2005.
Vreme provedeno na sajtu: Google čuva informacije o tome koji rezultat ima najduži klik tokom sesije (posete). Dakle, ne računaju se samo klikovi, već koliko vremena korisnici provedu na stranici (zato, na primer, Coolinarika dominira rezultatima pretrage za većinu recepata jer korisnici kuvaju sa otvorenom veb stranicom). To je tzv Vreme zadržavanja.
Sandboks: Koliko je stara veb lokacija je faktor rangiranja. Google ima atribut hostAge name koji utiče na loše rangiranje novih stranica. Termin „Google Sandboks“ se odnosi na nisko rangiranje novih veb lokacija u rezultatima pretrage tokom određenog vremenskog perioda.
Posete preko Chrome-a: Google takođe ima oznaku za dolaske iz svog veb pretraživača ChromeArrivals iz Chrome-a
Mali veb-sajtovi: Google takođe ima posebnu oznaku za male veb-sajtove „mala lična lokacija“, što verovatno implicira da favorizuje velike veb-sajtove.
Lokalni uticaj: Iako ovo nije iznenađenje, dokument ukazuje da neće svaka pretraga dovesti do istih rezultata, ali oni mogu zavisiti od navigacione (lokalne) namere. Dakle, pretrage iz Beogada i Novog Sada neće nužno imati isti redosled na SERP-ovima.
Veze: Povratne veze ka vašoj veb lokaciji su važne, ali samo one koje dolaze iz domena visokog autoriteta. Pazite da ne preopterećujete sidreni tekst ključnim rečima, inače bi te veze mogle biti označene kao neželjene.
Veličina fonta i teksta: ovo su atributi koje Google prati. Google preferira podebljani tekst i veće veze.
Video sadržaj: Google drugačije klasifikuje veb lokacije sa video sadržajem. Ako više od 50% stranica na vašem domenu sadrži video, domen će se smatrati fokusiranim na video i algoritam će ga tretirati drugačije.
Datumi: Ako ažurirate datum objavljivanja članka, neka novi datum bude prisutan u svim elementima, od oznake naslova, strukturiranih podataka, KSML mape sajta i URL-a.
Ključne reči: Gugl ima posebnu ocenu za tzv punjenje ključnih reči
Dužina teksta: Google ima poseban element vordCount koji se odnosi na dužinu teksta, ali dužina sadržaja nije faktor rangiranja sama po sebi. Međutim, postoji i atribut OriginalContentScore koji rangira kratke tekstove prema njihovoj originalnosti i zbog toga se ponekad mnogo kraći tekstovi mogu rangirati više od dugih.
Zaključak:
Digitalni marketing, uključujući i SEO, redovno se menja i potrebno je kontinuirano pratiti šta se dešava i usmeriti marketinške napore po potrebi na određene kanale.