Optimizacija web shop-a definitivno jeste istraživanje i definisanje ključnih reči za koje se želite pozicionirati na pretraživačima, Google posebno.
Optimizacija web shop-a
a. Prilagodite jezik svakom pojedinačnom tržištu
Prema istraživanju na 8709 korisnika u 29 zemalja, CSA Research otkrio je da 65% korisnika više voli sadržaj na svom jeziku. Štaviše, 40% kupaca neće kupiti ništa sa stranice na stranom jeziku.
b. Koristite SEO alate za istraživanje ključnih reči
SEO alati pružit će vam uvid u volumen pretraga za određene ključne reči i fraze i dati nove ideje; ukratko izuzetno će vam olakšati i ubrzati posao.
Nemojte se nužno fokusirati na reči s najvećim volumenom pretrage, odnosno na jednu reč (npr. “poklon”). Osim što se dosta teže pozicionirati za reči koje su TOP u mnogim nišama, kod određenih reči niste ni sigurni šta tačno ljudi traže. Kad traže pelene, koje pelene traže? One za decu, za starije ( za inkontinenciju), za pse ili mačke?
Predlog je da fokusirate optimizaciju ključnih reči za upite od 3-5 reči, a ne na upite od jedne reči.
c. Razgovarajte o problemima, a ne o proizvodu
Određene kategorije onlajn prodavnica mogu više profitirati fokusiranjem na probleme potencijalnih kupaca, a ne na proizvod.
Na primer, ljudi traže „prirodni lek za nesanicu“, a to može biti, između ostalog, eterično ulje lavande koje prodajete u svojoj web prodavnici. Privucite ih tako što ćete objasniti čemu služi vaš proizvod.
d. Pazite na tzv negativne ključne reči
Ako prodajete pelene za bebe, nemojte se fokusirati samo na „pelene“ jer se taj proizvod nudi većem broju ciljnih grupa. U stvari, pelene za odrasle, pelene za mačke ili pelene za pse su samo neki od pojmova koji se mešaju sa vašim pelenama za bebe.
Zbog toga je bolje da se odmah fokusirate na SEO fraze od 3 reči da biste bolje pogodili nameru pretrage.
Sada kada smo definisali tri veoma važne stavke, naučite malo o tome kako da koristite ključne reči za dodatno pozicioniranje i pređimo na drugi korak.
e. Lov na sezonske i važne datume
Saznajte šta ljudi traže oko važnih datuma, bilo da je Božić ili Dan zaljubljenih, ali i rođendani, krštenja ili mature.
Imajte na umu da nije lako pozicionirati se za mnoge od ovih ključnih pojmova jer je konkurencija velika, posebno ako to uradite u poslednjem trenutku.
f. Potražite kupce koji tačno znaju šta traže: proizvod + veličina / proizvod + boja
Ljudi koji traže specifične dimenzije su veoma voljni da kupe nešto i vi želite da to kupe od vas!
Neko će tražiti posteljinu 200×200, neko će tražiti sto dužine 180 cm itd.
Ciljajte takve pretrage i gledajte konverzije u nebo!
Stavite “naziv proizvoda + dimenzije” u naslov i unesite mere za sve u tabeli.
Isto važi i za boje!
„ime proizvoda + boja“ je odlična SEO taktika za privlačenje korisnika koji traže određenu boju.
Kada definišete ključne reči za svoju web prodavnicu, sledeći korak je da pogledate arhitekturu samog sajta.
Struktura sajta uključuje stranice za navigaciju i kategorije i same proizvode.
na šta treba paziti:
a. Ne terajte korisnika da klikne više od 3 puta da bi došao do cilja
Nemojte zakopavati sadržaj i proizvode duboko u hijerarhiji stranica, tj. dalje od 3 klika od naslovne stranice. Sve što vam je važno trebalo bi da bude udaljeno klik ili dva od početne tačke gde je korisnik sleteo.
Ukratko:
- Nemojte zakopavati sadržaj i proizvode duboko u hijerarhiji stranica, tj. dalje od 3 klika od naslovne stranice.
- Kada korisnik dođe do stranice proizvoda, ne treba da bude više od 3 klika do stranice za plaćanje
- Postavite važne stvari visoko u hijerarhiju stranica i uvek koristite relevantne ključne reči u URL adresama.
Ovu strukturu treba izbegavati:
domen.rs/proizvodi/proizvodjaci/girls/pletena-kapa
domen.rs/proizvodi/girls/dress_rainbov2133
domen.rs/products/girls/girls-dresses/mickei-mouse
Trebalo bi da težimo ovoj strukturi:
domen.rs/plitena-kapa-za-djevojcice
domen.rs/biciklizam/elektricni-bicikl
domen.rs/clarins/krema-za-lice
b Kreirajte zasebne odredišne stranice za posebne datume:
– Božić
– Dan zaljubljenih
– Noć veštica
– Uskrs
– Crni petak
– Dan žena
– Prvi dan škole
– Rođendani
Imati odvojene odredišne stranice za posebne datume tokom godine je poseban SEO #win.
Svake godine sajt će biti sve jači i jači.
Napomena: Kada prodajete stavke koje se ponavljaju svake godine, uverite se da u URL-u nema godine!
Ne želite da imate podkategoriju ili članak sa web adresom mojdomen.rs/unikatni-pokloni-za-bozic-2019, jer nećete moći da je ažurirate sledeće godine i moraćete da pišete sve od početka.
Zato neka vam url bude mojdomen.rs/unikatni-pokloni-za-bozic i svake godine ažurirajte sadržaj na toj stranici
Za naslovnu stranu web prodavnice je veoma važno da služi kao stranica za brzu kupovinu, ali i za „reklamiranje“ proizvoda u samoj webshopu.
c. ZNAČAJ NASLOVNE STRANE
Omogućite korisnicima da kupuju direktno sa naslovne strane, odnosno da proizvode stavljaju na naslovnu stranu (odlično je ako je odmah „Dodaj u korpu“) kako bi se povećala vidljivost proizvoda, kao i broj artikala u kolica.
d. Stavite VRUĆE prodajne kategorije:
- NAJPRODAVNIJI PROIZVODI
- NOVO
- SALE
- AKCIJA
- POPUSTI
Sve su to magične ključne reči koje privlače pažnju korisnika kada dođu na web sajt.
Kada definišete strukturu, važno je da svaku pojedinačnu stranicu obogatite ključnim rečima jer ćete pomoći Guglu da razume šta se nalazi na stranici kako bi korisnicima mogao da ponudi pravi sadržaj.
a. Počnite od stranica sa kategorijama
Koristite ključne reči u naslovu, URL adresi, tekstu na stranici i meta opisu. Ciljajte na 300 reči po stranici.
Ovo je posebno važan korak, posebno ako na stranici kategorije nemate proizvode sa ključnim rečima, već su njihovi nazivi proizvoljni i iz njih se ne može zaključiti čemu služi proizvod.
Dakle, ako se proizvodi zovu Miki, Šilja i Pepa, naziv proizvoda treba da bude „Dečija četkica za zube Miki”, „Dečija četkica za zube Šilja” ili „Dečija četkica za zube Pepa”.
Ako imate proizvode koji sadrže relevantne ključne reči, nije neophodno da imate dodatni sadržaj na stranici kategorije, potvrdio je to Džon Miler iz Gugla u nedavnom hangout-u.
Ne zaboravite fotografije i obavezno napišite alt tekst za svaku fotografiju koristeći ključne reči, kako biste se mogli pojaviti među rezultatima na Google slikama (a 20% svih pretraga je povezano sa pretragama slika).
Ecommerce tip:
Na stranice s listom artikala postavite linkove na slične kategorije.
b. optimizujte pojedinačne stranice proizvoda.
Ponovite ceo proces kao i za stranice kategorija, osim teksta na samoj stranici koji bi ovde trebalo da bude duži.
Ciljajte na 750 reči po proizvodu, među kojima obavezno uključite ključne reči, ali i obratite se korisnicima navodeći 2-3 jasne prednosti za njih ako kupe proizvod. Ljudi su lakše savladani problemima, pa ako vaš proizvod rešava problem (npr. brži je, jeftiniji, lakše je nešto uraditi), istaknite ga u uvodu.
Content marketing je jedna od najvažnijih taktika digitalnog marketinga, posebno važna za bolje SEO rezultate. Kroz sadržaj na vašem sajtu, prvenstveno putem ciljanih blogova, možete izgraditi bolje odnose sa potencijalnim kupcima.
Osim tekstova, izuzetno su važne fotografije i video sadržaj. Što više fotografija proizvoda u webshopu imate, to bolje, posebno ako imate fotografiju proizvoda u kontekstu upotrebe. Jako je bitno da pazite na dimenzije fotografija.
c. Kreirajte sadržaj za različite potrebe kupaca
Iako opisi proizvoda mogu biti najvažniji sadržaj za mnoge sajtove za e-trgovinu, druge informacije takođe mogu biti korisne klijentima u različitim fazama njihovog puta.
Evo tipova sadržaja koje je Google predložio da vam pomogne da dođete do korisnika preko pretraživača:
- Priča o vašoj kompaniji: Ispričajte priču o svom poslu onima kojima je stalo od koga kupuju.
- Posebne ponude: Opišite svoje posebne ponude za određene datume ili događaje, kao što je Dan majki.
- Recenzije drugih kupaca: Pored stranica samih proizvoda, dobro je imati posebnu celu stranicu posvećenu iskustvima korisnika koji pomažu drugim potencijalnim kupcima i motivišu ih na kupovinu jer kreiraju tzv. društveni dokaz – ljudi kupuju više ako vide da su to drugi kupili pre njih.
- Katalog: Ponudite informativne opise proizvoda koji odgovaraju upitima pretraživača. Napravite dobre opise i za kategorije.
- Obrazovne mogućnosti: Podelite detalje o predavanjima i obukama koje održavate. Na primer, poslastičarnica može da organizuje obuku o pravljenju zdravih kolača ili aranžiranju kolača. Koristite Get your event on Google za strukturirane podatke koje možete da koristite za svoje događaje.
- Prenosi uživo: Možete da komunicirate sa korisnicima na mreži i uživo, odgovarajući na njihova pitanja ili objašnjavajući kako stvari funkcionišu. Na primer kada predstavite novi alat u svojoj veb prodavnici.
- Korisnička podrška: Istaknite prednosti isporuke i povrata. Besplatna dostava uklanja mentalnu blokadu za onlajn kupovinu (korisnici često ne žele da plate dostavu jer se tada ispostavi da je proizvod skuplji, pa odlaze u fizičku prodavnicu ili traže druge prodavce na mreži sa besplatnom dostavom), dok duže vreme vraćanja često rezultira manjim povraćajem (npr. AboutIou prodavnica ima 100 dana za vraćanje).