SEO ranking faktori koji mogu pomoći da se visoko pozicionirate među rezultatima Google pretrage možda su upravo otkriveni. I to zbog krađe dela kod Yandexa, tzv. “ruskog Googlea”.
Starost veze je faktor rangiranja SEO-a
Ovo zapravo i nije veliko iznenađenje. Koliko dugo postoje povratne veze koje upućuju na vaše veb stranice ukazuje na mnoge stvari za Google, uključujući dve veoma važne:
- da li su linkovi kupljeni (jer mnogi ljudi kupuju PR članke na nekoliko dana, nekoliko meseci ili godinu dana i onda nestaju)
- da li se stranici može verovati (ako imate mnogo linkova koji vode do istog sadržaja godinama, ovo je znak poverenja)
Starost povratnih linkova nije faktor rangiranja za one upite kod kojih je važna relevantnost, odnosno svežina informacija (tzv. KDF – upit zaslužuje svežinu), jer u tom slučaju novije veze mogu zapravo da podignu SEO pozicije.
Saobraćaj i procenat organskog saobraćaja su faktori rangiranja
Pored činjenice da je za rangiranje važno imati kontinuirani organski SEO saobraćaj ka veb lokacijama, čini se da plaćeni oglasi na pretraživačima takođe pomažu u podizanju pozicija u rezultatima pretrage.
Dakle, pored obraćanja pažnje na SEO sadržaj i CTR, dobra je taktika imati aktivne oglase.
Brojevi u URL-ovima su loša stvar
Imati broj u URL-u nije dobra taktika ako želite da svoju stranicu pomerite više u rezultatima pretrage.
Ovo ima smisla jer brojevi ponekad saopštavaju stare datume, stare godine ili pogrešan broj u odnosu na sadržaj stranice.
Na primer, ako imate članak „7 najboljih poklona za Dan zaljubljenih 2022.“ i URL domen.rs/7-poklona-za-dan-zaljubljenih-2022, nije najzgodnije ažurirati taj sadržaj sadržajem koji je relevantan za i ove godine, a možda želite da dodate još nekoliko stvari da biste imali „10 najboljih poklona za Dan zaljubljenih 2023.“. Ažuriranje je dobra SEO taktika, brojevi u URL-ovima nisu.
Ključne reči u URL-ovima su dobre za SEO
Dobar i jasan URL sa ključnim rečima olakšava botu da razume sadržaj veb lokacije. Optimalno je da u URL-u imate 3 reči iz fraze ključne reči.
Mnogo / u URL-ovima je loše za rangiranje – Dubina popisivanja je važna!
Držite važne stranice visoko u hijerarhiji stranica, manje od 3 klika od naslovne stranice.
Što je dalje od korena (ime domena), veća je šansa da Gugl bot možda neće moći da ga popiše, što je posebno važno za ogromne veb-sajtove sa velikim brojem stranica na kojima je tzv. budžet za puzanje se može potrošiti veoma brzo.