Postavljanje web shopa u sklopu vašeg poslovnog profila na Facebooku i Instagramu nije komplikovan proces i dobrim delom je automatizovan, ali ipak od vas zahteva određen trud. Naime, social commerce deo je vaše marketinške strategije, to je prodajni kanal koji mora biti aktivni deo čitave strategije kako bi vam omogućio ostvarivanje željenih ciljeva.
Uspešna prodaja na društvenim mrežama
Pre svega, potrebno je da znate svoju ciljanu publiku. Analizirajte tržište, izradite profile kupaca i definišite svoju komunikaciju s njima – ton kojim im se obraćate, teme koje ih interesuju, poruke koje ih podstiču na dijalog i interakciju s vašim brendom.
Čim dodate novi proizvod u svoju ponudu, reklamirajte ga putem promotivnih objava. Ali, pripazite na vreme objave, jer to u velikom broju slučaja određuje njenu uspešnost. Za to je potrebno da znate navike svojih kupaca – kada su online i u koje doba dana najčešće kupuju. Jer, bitno je kada će videti tu promotivnu objavu.
Ako im se pojavi u newsfeedu u vreme kada intenzivno skroluju po Facebooku, velike su šanse za konverziju, odnosno – kupovinu. Manje je verojatno da će skrolovati nazad u starije objave i tako doći do vaše aktualne ponude. Zato, precizno tempirajte vreme objava!
Vaš inbox je bitan deo ove priče. Potencijalni kupci često vam se javljaju u inbox s pitanjima o proizvodima. Budite spremni na lični pristup, i odgovorite im personalizovanim porukama koje ostavljaju dojam da vam je stalo do njihovog mišljenja, i dobrobiti. Te poruke mogu sadržavati i direktni link na proizvod koji ih interesuje, i na taj način ih usmerite u svoj shop, do proizvoda kojeg nameravaju kupiti.
Analizirajte sve što radite. Pomoću digitalnih alata za online metrike možete dobiti uvid u potrošačke navike vaših kupaca, otkriti koji proizvodi se najbolje prodaju, kada najviše kupuju, u kom trenutku se odlučuju za kupovinu ili napuštaju vaš shop. Na osnovu tih podataka možete unaprediti postojeću strategiju, promeniti pristup gde je potrebno, i ciljati na povećanje prodaje.
Naravno, u celoj ovoj priči ne smete zaboraviti da vaša prodavnica mora poštovati zakone i regulacije, što znači da ste obvezni nuditi legitimne proizvode koji zapravo imaju konkretnu vrednost. Takođe, nemojte zaboraviti pratiti komentare i recenzije na vaše proizvode i usluge. Svi komentari i recenzije koje vaši pratioci i kupci ostavljaju na vašim društvenim mrežama idu u prilog vašoj reputaciji. Poverenje ne možete kupiti, morate ga sami izgraditi, i to kroz iskren pristup i transparentno poslovanje.
Web prodavnice
Društvene prodavnice donose mnoge benefite brendovima. To je još jedan aktivni kanal prodaje, ali i komunikacije s (potencijalnim) kupcima, i doprinosi popularnosti i verodostojnosti vašeg branda. Vaše proizvode predstavlja široj publici, ne samo pratiocima, i pruža vam priliku da se predstavite u najboljem svetlu i ostvarite odličan prvi dojam – što je presudan faktor.
Korisnicima je kupovina lakša, jer ne moraju napuštati društvenu mrežu na kojoj se nalaze. Ako su na primer na Facebooku, tamo obave čitavu transakciju, ne moraju posetiti novi link u novom tabu, sve je na jednom mestu. Jednako tako, vama kao prodavaču lakše je prodavati, jer proizvod koji reklamirate na svom poslovnom profilu prodajete praktično na istom mestu.
Kroz interakciju na društvenim mrežama možete dobiti itekako vredan feedback pratioca i saznati šta određene proizvode čini best-selerima, kao i kakve proizvode kupci od vas očekuju u budućnosti. Takvi podaci mogu vam pomoći u daljem poslovnom razvoju.
Social commerce vrlo brzo raste iz trenda u standard. Delujte brzo, i smisleno postavite Web prodavnice na vašim društvenim mrežama kako biste osigurali svoj deo tržišta, pretekli konkurenciju i uživali u svim benefitima ovog sve popularnijeg načina prodaje – i kupovine.